Gambar Ghadafi Mati Ditembak

Gambar Mayat Muammar Ghadafi Mati Ditembak

isuhangat.net
*Gambar Arwah Ghadadi sesaat sebelum dia di tembak

Semalam dikhabarkan bahawa Pemimpin Revolusi Libya Muanar Ghadafi mati ditembak oleh Tentera pimpinan Dewan Transisi Nasional (NTC) dalam penyerbuaan di bandar Sirte, Libya. Sirte adalah merupakan kampung asal Gaddafi.

Setelah Bandar Sirte dapat dikuasai oleh para tentera pembangkang, para tentera berjaya menemui tempat persembunyian Khadafi di bandar tersebut.

Mereka menyerang tempat persembunyian Ghadafi dan terjadi pertempuran sengit antara Tentera pembangkang serta pengikut setia Ghadafi di Sirte.

Pejabat Dewan Transisi Nasional (NTC) mengakui mayat yang berlumuran darah tersebut adalah gambar Mayat Muammar Khadafi. Mayat tersebut pucat dan berlumuran darah, dengan luka tembak dikepala dan kakinya. Diceritakan semasa itu Ghadafi cuba melarikan diri, tetapi tidak berjaya kerana telah dikepung. Ada anggota Pasukan NTC yang meminta pasukan untuk menahan diri agar tidak menembak Ghadafi kerana telah menyerah diri tetapi akhirnya ditembak juga oleh ahli pasukan NTC yang lain.

Kepada yang tidak lemah semangat boleh lihat gambar Mayat Muammar Khadafi yang maut semasa pertempuran tersebut:








isuhangat.net
















Lagi sekali AS dan pasukan sekutunya membunuh orang-orang yang dianggap penghalang padahal mereka juga penjahat perang .. Sekadar informasi 2 hari sebelum tewasnya Ghadafi, Menteri Luar Negeri AS Hillary Clinton menyeru penangkapan Ghadafi samada hidup maupun mati
Yang pasti kita lihat ketika demokrasi dijadikan suatu alasan untuk kepentingan tertentu..Apakah mungkin Ahmadinejjad, Huga Chavez, Fidel Castro atau pemimpin2 negara lain yg kontra dengan pasukan sekutu akan senasib seperti ini?

Kredit to: www.isuhangat.net.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...